|
|
|
Standardy wymagań egzaminacyjnych w przykładach |
|
|
|
Czytanie – kategoria umiejętności 1.4 |
|
|
|
Uczeń |
|
odczytuje dane z: |
|
|
|
a) |
tekstu źródłowego, |
|
b) |
tabeli, |
|
c) |
wykresu, |
|
d) |
planu, |
|
e) |
mapy, |
|
f) |
diagramu |
oraz odpowiada na proste pytania z nimi związane. |
|
|
|
|
|
Przykłady tekstów (planu, diagramu, tabeli) i zadań |
|
|
|
|
|
Pewnego dnia w Letniewie przeprowadzano pomiary temperatury
powietrza. Zanotowane wyniki pomiarów przedstawiono na wykresie. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Na wykarczowanym obszarze lasu uczniowie pobliskiej szkoły
posadzili w roku 1998 drzewka. Po dwóch latach sprawdzili, które sadzonki
przyjęły się.
Oto wyniki ich obserwacji: |
DRZEWO |
1998r. |
2000r. |
brzoza |
120 |
100 |
topola |
120 |
120 |
buk |
124 |
112 |
dąb |
84 |
76 |
|
|
|
|
|
Przyjęły się wszystkie:
A. brzozy |
B. topole |
C. buki |
D. dęby |
|
|
(W lesie) |
|
|
|
|