|
|
|
Standardy wymagań egzaminacyjnych w przykładach |
|
|
|
Czytanie – kategoria umiejętności 1.3 |
|
|
|
Uczeń rozumie znaczenia podstawowych symboli
występujących w instrukcjach |
|
i w opisach: |
|
|
|
a) |
diagramów, |
|
b) |
map, |
|
c) |
planów, |
|
d) |
schematów, |
|
e) |
innych rysunków. |
|
|
|
|
|
Przykłady tekstów i zadań |
|
|
|
Ozdobny krzew miał przyczepioną do łodyżki kartkę z takimi
znakami: |
|
|
|
|
|
Zapis ten oznacza, że krzew:
A. Lubi słońce, kwitnie w marcu, ale kwiaty zrywamy dopiero
od czerwca.
B. Chronimy przed słońcem, przycinamy kwiaty od czerwca do
września.
C. Lubi słońce, przycinamy go w marcu, kwitnie od czerwca do
września.
D. Przycinamy w marcu, ale tylko w słoneczne dni; kwitnie
całe lato. |
|
(Cztery pory roku) |
|
|
|
|
|
|
Nazwa kierunku wiatru pochodzi od nazwy kierunku, z którego
ten wiatr wieje. |
|
|
|
Dopisz w miejscach wykropkowanych odpowiednie nazwy kierunku
wiatru. |
|
|
(Cztery pory roku) |
|
|
|
|
|
|
Jeśli Ola zdecyduje się pojechać na wieś, Tomek z tatą będą
na nią czekać w pobliżu znaku ostrzegającego przed przejazdem kolejowym. |
|
|
|
|
Który to znak? |
|
A. |
B. |
C. |
D. |
|
|
(Pierwszy dzień wakacji) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wokół Gaju rosną lasy ............................... .
(określ rodzaj lasu) |
|
(W lesie) |
|
|
|
|