|
|
|
Standardy wymagań egzaminacyjnych w przykładach |
|
|
|
Wykorzystywanie wiedzy w praktyce –
kategoria umiejętności 5.2 |
|
|
|
Uczeń |
|
wybiera przyrządy służące do obserwacji i pomiaru,
odpowiada na pytania |
|
dotyczące przebiegu zjawisk, zapisuje wyniki obserwacji. |
|
|
|
|
|
Przykłady zadań |
|
|
Chcąc wiedzieć, jakie jest ciśnienie
atmosferyczne, Danusia powinna spojrzeć na:
A. termometr, |
B. deszczomierz, |
C. barometr, |
D. wiatromierz. |
|
|
(Cztery pory roku) |
|
|
|
|
|
Aby dokładnie obserwować ptaki w czasie
wycieczki, najlepiej zabrać ze sobą:
A. lupę, |
B. lornetkę, |
C. mikroskop, |
D. aparat
fotograficzny. |
|
|
(Wielkopolski Park Narodowy) |
|
|
|
|
|
Dziewczynka zastanawiała się, jakie przyrządy
służą do mierzenia temperatury powietrza i wielkości opadów.
Wskaż właściwe urządzenia pomiarowe.
A. barometr i wiatromierz |
B. kompas i deszczomierz |
C. termometr i deszczomierz |
D. termometr i wiatromierz |
|
|
(Pierwszy dzień wakacji) |
|
|
|
|