|
|
Standardy wymagań egzaminacyjnych w przykładach |
|
|
|
Pisanie – kategoria umiejętności 2.4 |
|
|
|
Uczeń |
|
przedstawia w postaci graficznej dane zapisane w tabeli: |
|
|
|
a) |
przenosi informacje na oś liczbową, chronologiczną, układ
współrzędnych, |
|
b) |
wyraża dane w postaci diagramu słupkowego, prostego
schematu, innego. |
|
|
|
|
Przykłady tekstów i zadań |
|
|
|
W ciągu roku wielu turystów zwiedza zabytki. |
|
|
|
|
Wykorzystaj informacje z tabeli i narysuj brakujące słupki. |
|
|
(Wycieczka) |
|
|
|
|
|
Wykorzystaj dane zamieszczone w tabeli i zaznacz na osi
liczbowej wartości minimalnej i maksymalnej temperatury powietrza z 5
grudnia. |
|
|
|
(Cztery pory roku) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Magda przez tydzień zapisywała w tabeli, ile czasu spędzała
na oglądaniu programu telewizyjnego. |
|
|
|
|
|
|
Na podstawie tabeli uzupełnij diagram słupkowy pokazujący,
ile godzin dziennie Magda oglądała telewizję. |
|
|
|
|
|
(Przed telewizorem) |
|
|
|
|
|
|
Adam – miłośnik przyrody – dowiedział się, ile gatunków
roślin można obejrzeć w okolicy i zamieścił dane w tabeli. |
|
Rośliny |
Liczba gatunków |
Mchy |
40 |
Porosty |
60 |
Krzewy |
25 |
Drzewa liściaste |
10 |
Drzewa iglaste |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
Przedstaw je za pomocą diagramu słupkowego. |
|
|
|
|
|
(Wspólne planowanie) |
|
|
|