|
|
|
Standardy wymagań egzaminacyjnych w przykładach |
|
|
|
Pisanie – kategoria umiejętności 2.3 |
|
|
|
Uczeń buduje tekst poprawny kompozycyjnie (ok. 1 strony
formatu A4), |
|
celowo stosując środki językowe |
|
|
i przestrzegając norm
gramatycznych,ortograficznych i interpunkcyjnych: |
|
|
|
|
Przykłady tekstów i zadań |
|
|
Moja ulubiona pora roku. Opisz wybraną porę roku i
uzasadnij, dlaczego ją lubisz. Pamiętaj o poprawnej pisowni. |
|
(Cztery pory roku) |
|
|
|
|
|
W imieniu Wojtka napisz krótki list do kolegi, który z
powodu choroby nie uczestniczył w przygotowaniach do wycieczki. Przedstaw mu
plany wycieczkowe i oczekiwania związane z tym wyjazdem. Pamiętaj o
odpowiedniej formie i stosownym słownictwie.
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Muszę Ci powiedzieć, że podobały mi się te
przygotowania, chociaż trochę się napracowałem. Wyprawa
zapowiada się bardzo interesująco. Nie mogę się doczekać dnia
wyjazdu. |
|
Wojtek |
|
(Wielkopolski Park Narodowy) |
|
|
|
|
|
Napisz trzy zdania, które mogłyby pochodzić z pamiętnika
Kamili lub z pamiętnika Adama. Powinny one dotyczyć spotkania przyjaciół
planujących wycieczkę rowerową. |
|
(Wspólne planowanie) |
|
|
|
|
|
Opisz piękny zakątek sadu, parku lub lasu. Postaraj się, by
Twój opis był barwny. Unikaj zbędnych powtórzeń. W opisie uwzględnij:
n |
|
porę roku, |
n |
|
wygląd np. drzew, krzewów, trawników, klombów... , |
n |
|
odgłosy przyrody, |
n |
|
nastrój. |
|
|
(Jabłko) |
|
|
|
|
|
Co i dlaczego najczęściej robisz, gdy w wolnym czasie nie
oglądasz telewizji? |
|
(Przed telewizorem) |
|
|
|
|