|
|
|
Standardy wymagań egzaminacyjnych w przykładach |
|
|
|
Korzystanie z informacji – kategoria
umiejętności 4.2 |
|
|
|
Uczeń analizuje oferty mediów kierowane do dzieci
i młodzieży, wybiera spośród tych ofert,
|
|
kierując się wskazanymi kryteriami (osadzonymi także w
wartościach). |
|
|
|
|
|
Przykłady tekstów i zadań |
|
|
Przed wycieczką dzieci chciałyby się ubezpieczyć od
następstw nieszczęśliwych wypadków. Wiarygodne i wyczerpujące wiadomości na
ten temat zawiera
A. reklama telewizyjna, |
C. słuchowisko radiowe, |
B. ulotka informacyjna, |
D. plakat uliczny. |
|
|
(Wspólne planowanie) |
|
|
|
|
|
Z którego programu telewizyjnego dowiesz się najwięcej o
rzeczywistym świecie?
A. „Pokemon” – serial animowany.
B. „Wielka pogoń za balonem” – film fabularny.
C. „Mój szkolny kolega z Afryki” – reportaż.
D. „Od przedszkola do Opola” – program muzyczny. |
|
(Przed telewizorem) |
|
|
|
|
|
|
Ola skończyła swoje poranne obowiązki do godziny 855.
Dziewczynka lubi oglądać filmy: „Alf” i „Dwa światy”. Niżej podane są
fragmenty dwóch programów telewizyjnych.
|
PROGRAM X |
8.15 |
Krakowskie Przedmieście 27 |
8.30 |
Wiadomości, pogoda |
8.45 |
Alf – serial anim. |
9.30 |
Domowe przedszkole |
9.55 |
Porozmawiajmy o dzieciach |
10.00 |
Miasto na luzie – serial kryminalny |
|
|
|
PROGRAM Y |
8.15 |
Złotopolscy. Zniknięcie – telenowela |
8.45 |
Panteon – wydarzenia kulturalne |
9.00 |
Klan – telenowela |
9.30 |
Dwa światy – serial |
10.05 |
Konopielka – komedia |
11.30 |
Taki pejzaż – reportaż |
|
|
|
|
|
|
Uzupełnij zdania:
|
Ola może obejrzeć od początku tylko film
___________________, który rozpoczyna się o godzinie _________. Dziewczynka
mogłaby zobaczyć oba filmy, gdyby swoje poranne obowiązki ukończyła
przynajmniej _______ minut wcześniej. |
|
(Pierwszy dzień wakacji) |
|
|
|
|