Rozmiar: 4180 bajtów Pomoc
Co sprawdzamy na sprawdzianie
  Biuletyn OKE
     
Próbny sprawdzian
  arkusz standardowy A1 "W górach"
    wyniki oceny dla próby 5465 uczniów
  arkusz A7 "Ferie zimowe w górach"
  arkusz A8 "Warzywa, owoce"

Łatwości ocenianych czynności (zadań) w arkuszu standardowym  „W górach”

 
 
n wyniki ocen zadań arkusza "W górach" dla próby 5465 uczniów
n łatwości standardów arkusza "W górach"
 
Sprawdzian próbny "W górach" przygotowano w celu zapoznania obecnych szóstoklasistów z formułą sprawdzianu w szkole podstawowej.

Łatwość (p) czynności (zadania lub grupy zadań) zawsze odnosimy do wskazanej populacji uczniów (tu ogółu 5465 uczniów z trzech powiatów w trzech województwach). Łatwość (p) liczymy dzieląc sumę punktów uzyskanych przez uczniów za daną czynność (zadanie, grupę zadań) przez iloczyn liczebności populacji i maksimum punktów za tę czynność (zadanie lub grupę zadań). Łatwość zadania (p) wynosi 0, gdy żaden uczeń danej populacji nie uzyskał punktu; p = 0,25, gdy w populacji zebrano jedną czwartą punktów możliwych do uzyskania; p = 0,5 gdy zebrano połowę. Łatwość równa 1 oznacza, że wszyscy w danej populacji rozwiązali zadanie. Przyjęto, że poziom łatwości (trudności) zadania można powiązać z wartością (p) tak jak w poniższym zestawieniu:

łatwość (p)

od 0 do 0,20

od 0,21 do 0,40

od 0,41 do 0,60

od 0,61 do 0,80

od 0,81 do 1

poziom łatwości

zadanie bardzo trudne

zadanie trudne

zadanie średniej trudności/łatwości

zadanie łatwe

zadanie bardzo łatwe

 

Podział zadań sprawdzianu "W górach" ze względu na poziom łatwości

poziom łatwości

zadanie bardzo trudne

zadanie trudne

zadanie średniej trudności/łatwości

zadanie
łatwe

zadanie bardzo łatwe

numery zadań   4 7, 11, 15, 17, 20,
22, 24, 25
1, 5, 6, 8, 9, 12, 16, 18, 21, 23 2, 3, 10, 13, 14, 19
 

Łatwości ocenianych czynności (zadań) – arkusz standardowy  „W górach”

Nr zadania

Oceniana czynność ucznia

UCZEŃ:

Łatwość (p)
czynności (zadania)

Nr
standardu

Typ
zadania

1.

odczytuje różne teksty kultury, tu: notatkę

0,63

1.1

WW

2.

odczytuje informacje zawarte w notatce

0,87

1.1

WW

3.

odczytuje informacje zawarte w notatce

0,83

1.1

WW

4.

porównuje liczby

0,33

3.6

WW

5.

odczytuje informacje zawarte w notatce

0,69

1.1

WW

6.

umieszcza datę w przedziale czasowym

0,61

3.1

WW

7.

oblicza upływ czasu między wydarzeniami

0,58

3.1

WW

8.

wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności elementów środowiska

0,75

5.5

WW

9.

wykorzystuje własności obiektów przyrodniczych

0,74

5.5

WW

10.

wybiera odpowiednią pozycję wydawniczą

0,87

4.1

WW

11.

wykorzystuje własności zjawisk przyrodniczych

0,54

5.5

WW

12.

rozumie potrzebę stosowania zasad zdrowego trybu życia

0,77

5.8

WW

13.

przestrzega norm ortograficznych

0,84

2.3

WW

14.

świadomie dobiera słowa odpowiednio do sytuacji

0,95

2.2

WW

15.

wskazuje bezpośredniego adresata wiersza

0,55

1.2

WW

16.

odczytuje informacje zawarte w wierszu

0,74

1.1

WW

17.

rozpoznaje środki artystyczne

0,57

1.2

WW

18.

odczytuje przenośny sens wiersza

0,79

1.1

WW

19.

odczytuje informacje zawarte w ofertach ośrodków wypoczynkowych

0,89

1.1

WW

20.

wykonuje obliczenia dotyczące długości

0,48

5.3

WW

21.

analizuje oferty ośrodków wypoczynkowych
i wybiera spośród nich kierując się podanym kryterium

0,72

4.2

KO

22.

opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą wyrażenia arytmetycznego (kryterium I)

0,50

0,57

3.5

RO

wykonuje obliczenia dotyczącej pieniędzy (kryterium II)

0,54

5.3

formułuje odpowiedź (kryterium III)

0,76

3.9

23.

przewiduje skutki wydarzeń bliskich życiu

0,73

3.2

KO

24.

redaguje wypowiedź ze świadomością celu (kryterium I)

0,42

0,48

2.2

KO

buduje wypowiedź poprawną pod względem językowym (kryterium II)

0,12

2.3

używa odpowiednich argumentów (kryterium III)

0,88

3.4

25.

pisze na temat i zgodnie z celem posługując się ogłoszeniem (kryterium I)

0,36

0,51

2.1

RO

formułuje wypowiedź ze świadomością celu – zachęca (kryterium II)

0,71

2.2

formułuje wypowiedź ze świadomością celu – zachęca (kryterium III)

0,85

2.2

buduje tekst poprawny pod względem językowym (kryterium IV)

0,42

2.3

buduje tekst poprawny pod względem ortograficznym i interpunkcyjnym (kryterium V)

0,42

2.3

dostosowuje zapis do formy wypowiedzi (kryterium VI)

0,41

2.5


2004 OKE w Krakowie