Rozmiar: 4180 bajtów Pomoc
Co sprawdzamy na sprawdzianie
  Biuletyn OKE
     
Próbny sprawdzian
  arkusz standardowy A1 "W górach"
    wyniki oceny dla próby 5465 uczniów
  arkusz A7 "Ferie zimowe w górach"
  arkusz A8 "Warzywa, owoce"

Schemat punktowania zadań otwartych arkusza standardowego  „W górach”

 
 
n arkusz próbnego sprawdzianu "W górach"
n kartoteka arkusza próbnego sprawdzianu "W górach"
n klucz odpowiedzi do zadań zamkniętych arkusza "W górach"
n program komputerowy dla arkusza "W górach"
 
Numer zadania Zasady punktowania Numer standardu Maksimum punktów

21.

Poprawne uzupełnienie wszystkich komórek tabeli wg podanego kryterium

3p.

4.2

3p.

Poprawne uzupełnienie trzech komórek tabeli wg podanego kryterium 2p.
Poprawne uzupełnienie dwóch komórek tabeli wg podanego kryterium 1p.

Uwaga! Zapisanie w jednej komórce nazw dwóch miejscowości uznaje się za błąd.

 

22.

I.

Opisanie za pomocą wyrażenia arytmetycznego (lub wyrażeń) sytuacji z zadania

2p.

3.5

5p.

Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia bezpłatnych pobytów dla 3 opiekunów 1p.
Opisanie sytuacji z zadania z uwzględnieniem innej stawki dziennej niż 57 zł 1p.
Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia pobytu przez 3 doby 1p.
Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia kosztów pobytu opiekunów 1p.
Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia bezpłatnych pobytów dla 3 opiekunów i pobytu całej grupy przez 3 doby 0p.
Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia pobytu uczniów 0p.

II.

Poprawne wykonanie obliczeń zgodnych z zastosowaną metodą, za którą uczeń otrzymał z kryterium 22_I co najmniej 1 punkt

2p.

5.3

Wykonanie obliczeń zgodnych z zastosowaną metodą, za którą uczeń otrzymał z kryterium 22_I co najmniej 1 punkt, z jednym błędem rachunkowym 1p.

III.

Sformułowanie sensownej odpowiedzi adekwatnej do wykonanych obliczeń

1p.

3.9

Uwaga! Za całkowite lub częściowe wykonanie zadania 22. inną metodą niż przewidziana w schemacie oceniania przyznajemy liczbę punktów zgodnie z zasadą: metoda: 0 – 2 p., obliczenia: 0 – 2p., odpowiedź: 0 – 1 p.

 

23.

Podanie dwóch przykładów szkód, jakie w górach i miejscowościach górskich może wyrządzić wiatr

2p.

3.2

2p.

Podanie jednego przykładu 1p.
 

24.

I.

Wypowiedź zawiera zwrot do adresata i propozycję (zaproszenie) wycieczki rowerowej na Gubałówkę

1p.

2.2

3p.

Uwaga: Za poprawną uznaje się również odpowiedź sformułowaną np. w formie zdania pytającego: Kasiu, czy pojedziesz ze mną na wycieczkę rowerową na Gubałówkę?

II. Zapisanie wypowiedzi poprawnej pod względem językowym i ortograficznym 1p. 2.3

Kryterium dla ucznia z dysleksją.
Sformułowanie wypowiedzi komunikatywnej i poprawnej pod względem językowym – 1p.

Uwaga: Wypowiedź ucznia oceniana jest wg tego kryterium tylko wówczas, gdy spełnione jest kryterium I.
III. Sformułowanie przynajmniej jednego przekonywującego argumentu 1p. 3.4
25. I. Zawarcie w ogłoszeniu 4 informacji zgodnych z warunkami zadania: nadawca (członkowie Szkolnego Klubu Turystycznego Wędrowiec lub Szkolny Klub Turystyczny Wędrowiec /wymagane jest podanie pełnej nazwy szkolnego klubu/), cel (wycieczka krajoznawcza lub wycieczka na Gubałówkę), adresat (np. Drodzy Uczniowie, Wędrowcy i Włóczykije, Miłośnicy pieszych wędrówek, itp.), data wyprawy (...wycieczkę krajoznawczą, która odbędzie się 14 września br. ...) lub data spotkania organizacyjnego 2p. 2.1 7p.
Zawarcie w ogłoszeniu 3 z 4 informacji 1p.
Zawarcie w ogłoszeniu mniej niż 3 informacji 0p.
II. Zapisanie nagłówka przyciągającego uwagę (np: Chcesz pooddychać świeżym powietrzem, Uwaga! Uwaga!, Gubałówka czeka na Ciebie!, Ogłoszenie, itp.) 1p. 2.1
  III. Sformułowanie zachęty – wskazanie np. na atrakcyjność wyprawy, niezapomniane wrażenia lub użycie zwrotu „Serdecznie zapraszamy” czy „Jedź ze mną, nie pożałujesz.” albo zapisanie programu wycieczki 1p. 2.2
Uwaga: Uczeń nie otrzymuje punktu za to kryterium, jeżeli wskazując na atrakcyjność wyprawy, przepisuje sformułowania z tekstu ze strony 2 arkusza „W góry”.
IV. Poprawność językowa – dopuszczalny 1 błąd 1p. 2.3
Więcej niż 1 błąd 0p.
V. Poprawność ortograficzno - interpunkcyjna – dopuszczalne 2 błędy 1p. 2.3
Więcej niż 2 błędy 0p.
Kryterium dla ucznia z dysleksją.
Sformułowanie wypowiedzi komunikatywnej – 1p.
VI. Dostosowanie zapisu do formy wypowiedzi (np. stosowanie różnej wielkości liter, wyodrębnianie poszczególnych elementów ogłoszenia przez zapisywanie w osobnej linijce, stosowanie odstępów, itp.) 1p. 2.5
 
Pobierz (kliknij prawym przyciskiem myszki na odpowiednim linku
i wybierz  "Zapisz element docelowy jako..." (ang. "Save target as ...")
arkusz standardowy A1 wraz z kartą odpowiedzi plik arkusz_A1.pdf
kartotekę arkusza A1próbnego sprawdzianu plik kartoteka_A1.pdf
klucz odpowiedzi zadań zamkniętych arkusza A1 plik klucz_A1.pdf
kryteria oceny zadań otwartych arkusza A1 plik kryteria_A1.pdf


2004 OKE w Krakowie