Numer zadania |
Zasady punktowania |
Numer standardu |
Maksimum punktów |
21. |
Poprawne uzupełnienie wszystkich komórek tabeli wg podanego kryterium
|
3p. |
4.2 |
3p. |
Poprawne uzupełnienie trzech komórek tabeli wg podanego kryterium |
2p. |
Poprawne uzupełnienie dwóch komórek tabeli wg podanego kryterium |
1p. |
Uwaga! Zapisanie w jednej komórce nazw dwóch miejscowości
uznaje się za błąd. |
|
22. |
I. |
Opisanie za pomocą wyrażenia arytmetycznego (lub wyrażeń) sytuacji z
zadania
|
2p. |
3.5 |
5p. |
Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia bezpłatnych pobytów dla 3
opiekunów |
1p. |
Opisanie sytuacji z zadania z uwzględnieniem innej stawki dziennej niż 57 zł |
1p. |
Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia pobytu przez 3 doby |
1p. |
Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia kosztów pobytu opiekunów |
1p. |
Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia bezpłatnych pobytów dla 3
opiekunów i pobytu całej grupy przez 3 doby |
0p. |
Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia pobytu uczniów |
0p. |
II. |
Poprawne wykonanie obliczeń zgodnych z zastosowaną metodą, za którą uczeń
otrzymał z kryterium 22_I co najmniej 1 punkt
|
2p. |
5.3 |
Wykonanie obliczeń zgodnych z zastosowaną metodą, za którą uczeń otrzymał z
kryterium 22_I co najmniej 1 punkt, z jednym błędem
rachunkowym |
1p. |
III. |
Sformułowanie sensownej odpowiedzi adekwatnej do wykonanych obliczeń |
1p. |
3.9 |
Uwaga! Za całkowite lub częściowe wykonanie zadania 22. inną
metodą niż przewidziana w schemacie oceniania przyznajemy liczbę punktów
zgodnie z zasadą: metoda: 0 – 2 p., obliczenia: 0 – 2p., odpowiedź: 0 – 1 p.
|
|
23. |
Podanie dwóch przykładów szkód, jakie w górach i miejscowościach górskich
może wyrządzić wiatr
|
2p. |
3.2 |
2p. |
Podanie jednego przykładu |
1p. |
|
24. |
I. |
Wypowiedź zawiera zwrot do adresata i propozycję (zaproszenie) wycieczki
rowerowej na Gubałówkę |
1p. |
2.2 |
3p. |
Uwaga: Za poprawną uznaje się również odpowiedź sformułowaną
np. w formie zdania pytającego: Kasiu, czy pojedziesz ze mną na
wycieczkę rowerową na Gubałówkę? |
II. |
Zapisanie wypowiedzi poprawnej pod względem językowym i ortograficznym |
1p. |
2.3 |
Kryterium dla ucznia z dysleksją. Sformułowanie wypowiedzi komunikatywnej i poprawnej pod
względem językowym – 1p.
|
Uwaga: Wypowiedź ucznia oceniana jest wg tego kryterium
tylko wówczas, gdy spełnione jest kryterium I. |
III. |
Sformułowanie przynajmniej jednego przekonywującego argumentu |
1p. |
3.4 |
25. |
I. |
Zawarcie w ogłoszeniu 4 informacji zgodnych z warunkami
zadania: nadawca (członkowie Szkolnego Klubu Turystycznego Wędrowiec lub
Szkolny Klub Turystyczny Wędrowiec /wymagane jest podanie pełnej nazwy
szkolnego klubu/), cel (wycieczka krajoznawcza lub wycieczka na Gubałówkę),
adresat (np. Drodzy Uczniowie, Wędrowcy i Włóczykije, Miłośnicy pieszych
wędrówek, itp.), data wyprawy (...wycieczkę krajoznawczą, która odbędzie się
14 września br. ...) lub data spotkania organizacyjnego |
2p. |
2.1 |
7p. |
Zawarcie w ogłoszeniu 3 z 4 informacji |
1p. |
Zawarcie w ogłoszeniu mniej niż 3 informacji |
0p. |
II. |
Zapisanie nagłówka przyciągającego uwagę (np: Chcesz pooddychać świeżym
powietrzem, Uwaga! Uwaga!, Gubałówka czeka na Ciebie!, Ogłoszenie, itp.) |
1p. |
2.1 |
|
III. |
Sformułowanie zachęty – wskazanie np. na atrakcyjność wyprawy, niezapomniane
wrażenia lub użycie zwrotu „Serdecznie zapraszamy” czy „Jedź ze mną, nie
pożałujesz.” albo zapisanie programu wycieczki |
1p. |
2.2 |
Uwaga: Uczeń nie otrzymuje punktu za to kryterium, jeżeli
wskazując na atrakcyjność wyprawy, przepisuje sformułowania z tekstu ze
strony 2 arkusza „W góry”. |
IV. |
Poprawność językowa – dopuszczalny 1 błąd |
1p. |
2.3 |
Więcej niż 1 błąd |
0p. |
V. |
Poprawność ortograficzno - interpunkcyjna – dopuszczalne 2 błędy |
1p. |
2.3 |
Więcej niż 2 błędy |
0p. |
Kryterium dla ucznia z dysleksją. Sformułowanie wypowiedzi komunikatywnej – 1p. |
VI. |
Dostosowanie zapisu do formy wypowiedzi (np. stosowanie różnej wielkości
liter, wyodrębnianie poszczególnych elementów ogłoszenia przez zapisywanie
w osobnej linijce, stosowanie odstępów, itp.) |
1p. |
2.5 |