Kraków: Dostawa energii elektrycznej
Numer
ogłoszenia: 291244 - 2012; data zamieszczenia: 08.08.2012
OGŁOSZENIE O
ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie , Os. Szkolne 37, 31-978 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 68 32 101,102, faks 12 68 32 100.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nadzorowana przez MEN, utworzona na podstawie Ustawy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa energii elektrycznej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej do punktu poboru - siedziby Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie os. Szkolne 37, 31-978 Kraków, w formie usługi kompleksowej w rozumieniu art. 3 ust. 30 Ustawy - Prawo energetyczne, realizowana na podstawie umowy kompleksowej, o której mowa w art. 5 ust. 3 tej Ustawy. 2. Charakterystyka punktu poboru energii elektrycznej: Obiekt: Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie - część wschodnia budynku Zespołu Szkół Mechanicznych nr 3 os. Szkolne 37, 31-978 Kraków w użyczeniu od Miasta Krakowa, Kategoria obiektu: Lokale niemieszkalne*- budynek biurowy, Rodzaj przyłącza: Linia kablowa YAKY 4 x 120, Miejsce przyłączenia: Rozdzielnia nN zasilana ze stacji transformatorowej w Nowej Hucie, os. Stalowe [2067], Miejsce dostarczania energii elektrycznej: Zaciski prądowe na wejściu od zabezpieczeń głównych w złączu, w kierunku instalacji odbiorcy, Moc przyłączeniowa 85 kW* - z podziałem na moc 45 kW dla zasilania Szkoły i 40 kW dla zasilania pomieszczeń OKE w Krakowie, Moc umowna: 85 kW*, Prognozowane roczne zużycie energii: ** 170 000 kWh, Prognozowane zużycie energii w okresie 3 lat:** 510 000 kWh, Grupa taryfowa: C21*, Napięcie zasilania: 0,4 kV, Grupa przyłączeniowa: IV*, Układ pomiarowo-rozliczeniowy na napięciu 0,4 KV, Rodzaj: - licznik energii elektrycznej 3-fazowy, Miejsce zainstalowania: tablica pomiarowa obok rozdzielni głównej, wewnątrz budynku, *Dane z umowy nr 248/P/2009 dla odbiorcy nr: 22209085 z dotychczasowym dostawcą - Enion Grupa Tauron. **Określone przez Zamawiającego prognozowane zużycie energii ma charakter orientacyjny i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości. 3.Dostawa energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji odbywać się będzie na warunkach określonych w ustawie - Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 89 z 2006 r., poz. 625 ze zm.), przepisach wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 roku w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. Nr 93, poz.623), Taryfie dla energii elektrycznej sprzedawcy, Taryfie dla usług dystrybucji energii elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (Taryfie OSD), Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) oraz ogólnie obowiązujących przepisach prawnych, zgodnie z warunkami opisanymi w SIWZ. 4. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo Energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami. 5. Rozliczenia za dystrybucję energii elektrycznej odbywać się będą na podstawie bieżących wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających z Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego oraz Taryfy Sprzedawcy. 6. Dostawca energii elektrycznej - powinien być również Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, a jeżeli sam nim nie jest, musi mieć zawartą umowę o świadczenie usług dystrybucji z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego obszaru, na którym znajduje się miejsce dostarczania energii elektrycznej. 7.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: 7.1.- złożenia OSD, w imieniu własnym i Zamawiającego, zgłoszenia o zawarciu umowy na sprzedaż energii elektrycznej. W dniu zawarcia umowy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownych pełnomocnictw w tym zakresie, 7.2. - dokonania wszelkich czynności i uzgodnień z OSD niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, 7.3. - złożenia w imieniu Zamawiającego wniosku o zawarcie umów dystrybucyjnych z OSD - jeżeli zaistnieje taka konieczność, 7.4. - pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej sprzedanej w ramach podpisanej umowy kompleksowej, 7.5. - bilansowania handlowego energii zakupionej przez Zamawiającego na podstawie ilości pobranej energii elektrycznej. Koszty wynikające z dokonania bilansowania uwzględnione będą w cenie energii elektrycznej. Wykonawca zwolni Zamawiającego z wszelkich kosztów i obowiązków związanych z bilansowaniem handlowym.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.31.00.00-5, 65.31.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga aby do potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca posiadał: - ważną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki; - ważną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki lub podpisaną generalną umowę dystrybucyjną z OSD na świadczenie usługi kompleksowej (tj. sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej) za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD na obszarze obejmującym miejsce dostawy. Weryfikacja nastąpi na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia Wykonawcy wg załącznika nr 4 do SIWZ i ważnych koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu i dystrybucji energii elektrycznej, wydanych przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań potwierdzających spełnienie tego warunku; Weryfikacja nastąpi na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia Wykonawcy wg załącznika nr 4 do SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań potwierdzających spełnienie tego warunku; Weryfikacja nastąpi na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia Wykonawcy wg załącznika nr 4 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań potwierdzających spełnienie tego warunku; Weryfikacja nastąpi na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia Wykonawcy wg załącznika nr 4 do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań potwierdzających spełnienie tego warunku; Weryfikacja nastąpi na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia Wykonawcy wg załącznika nr 4 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony Formularz ofertowy zawierający wymaganą do ważności oferty treść wg wzoru przedstawionego w załączniku nr 1 do SIWZ wraz z załącznikiem nr 2 do SIWZ - Formularzem cenowym, który należy poprawnie wyliczyć. 2. Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę (w formie oryginału, lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem) - jeżeli są wymagane dla ważności oferty, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie: - zmian prognozowanej wielkości zużycia energii elektrycznej, - zwiększenia miejsc poboru energii elektrycznej, - zmniejszenia lub zwiększenia mocy umownej dostarczanej energii, w związku z dokonaną rozbudową, przebudową obiektu oraz innych zmian technicznych lub ekonomicznych warunków dostarczania energii w związku z koniecznością zmiany warunków przyłączenia, - zmiany ceny za dystrybucję energii w przypadku zmiany taryfy dystrybucji OSD zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, - zmiany cen za energię w grupie taryfowej określonej dla Zamawiającego w przypadku zmian taryfy Wykonawcy zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, - zmiany treści umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego związanych z procedurami, zmianami organizacyjnymi i uwarunkowaniami wewnętrznymi Zamawiającego. Zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy mogą nastąpić w przypadkach, gdy: a) nastąpią zmiany przepisów skutkujących zmianą stawki podatku VAT, akcyzy lub innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności Ustaw lub aktów wykonawczych do tych Ustaw w zakresie wpływającym na realizację przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności na podwyższenie wynagrodzenia za realizację umowy. b) zaistnieje istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie umowy w dotychczasowym brzmieniu nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, pod warunkiem dokonania stosownych uzgodnień między stronami.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.oke.krakow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać
pod adresem: Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie os. Szkolne 37,
31-978 Kraków.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.08.2012 godzina 14:00, miejsce: Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie os. Szkolne 37, 31-978 Kraków.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie